Hund...

Nu kommer våren och ut tittar alla nyblivna mammor med sina barnvagnar.. Det finns allt ifrån söta livfulla till griniga... Då pratar jag ju så klart om mammorna.. ;) För ungarna är ju hur söta som helst! Men det är inte bara mammor utan även en massa söta hundvalpar! Finns det något sötare än en hundvalp som snubblar omkring...? Så nu när man går på stan kan man ju inte mer än kära ner sig i alla dessa hundar! Men så kom vi fram till HM i stan (Mitt inne i centrum) där det satt en liten stackare i koppel fastbunden i koppel med väggen.. Han såg så ledsen och skrämd ut.. Då slog tanken oss hur kan man lämna en sån liten kabrat själv?. Han som var så liten och söt. Så vi började prata och fundera lite runt detta..

Hur kan man lämna nått som man älskar och precis har lagt flera tusen på att köpa? Fast jag kanske precis hade köpt en 30 kilos Saint Bernad hade man gått runt som Paris Hilton med den i famnen!
Klart att om man haft en hund i ett tag så kan man lämna den utanför ICA.. Men denna lilla rackare kan ju inte varit mer än 1 år ju!!!



"Hunden människans bästa vän"  -Kopplar ni er bästa vän utanför butiken?


/// J & R


Kommentarer
Postat av: Leia

ja...dom är ju söta....fast nu är jag ju kär i lamm istället:)
Tyckar att det viktigaste är att man inte är inne å storhandlar utan kanske bara springer in och köper mjölk eller nå´t....sen är det ju hemskt när man ser hundar som sitter kopplade mitt i solen i långa stunder....nä....då ska man lämna hunden hemma istället.

kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0