Kaffé...

Man står i kön på Espresso House, det är snart din tur! Dags att titta upp på menyn där börjar man spana in kaffétyper som erbjuds. Jag vill ha en go kaffé tänker man, men vilken? Det finns allting ifrån vanligt kaffé till något som heter Chailatté, vad är det? Nehä det här var inte lätt!
Men som tur är har ni ju oss som kan tänka sig att underlätta detta arbete för er.. Så igår var vi nere och testat alla.. Dock var vi inte så smarta, så vi beställde visst in alla på en och samma eftermiddag..



Rost kaffe: Helt vanligt svart kaffe.. Funkar alltid men är ju kanske inte det roligaste du kan beställa..
Espresso: Väldigt stark kaffe som serveras i små mängder. Kan liknas en shot på krogen!
Caffelatte: En espresso som du häller i skummad mjölk. Inte samma starka smak som vanlig kaffe.
Choccolatté: Mix av kaffe och chockladmjölk väldigt gott men inte den där riktigt mmm känslan...
Caffe macchiato: Kaffe med lite mjölk typ..
Vanilla latte: Som vanlig latte bara att den är spetsad med vanilj syrup..
Sojalatte: Detta är som vanlig latte bara att men använder soja mjölk. Detta är för dom som inte tål mjölk om jag inte minns helt fel?...
Chailatte: Bara för att förtydliga detta är detta inte kaffe utan en salig blandning av ingefära, kanel, kardemumma, svart te, mjölk och socker.. Detta har en väldigt speciell smak.. Inte våran favvo men kan nog tänka mig att vissa gillar den!

Detta var dom olika vi testede.. Sen fick det faktiskt räcka. Kan komma uppföljningar på dom vi missade.. Detta är dom som är mest omtyckta på Espresso House..

Vinnaren av detta test blev till slut Vanilla latten!!!






efter att ha gjort detta test igår så var det ingen ide äns att försöka sova.. Sikken koffeinkick :D


"Hoppas det kan vara till lite hjälp. Kom ihåg det är aldrig fel att variera sig..."



/// J & R

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag dricker inte kaffe :p

Vem föredrar du av Katie och Michelle? (se inlägget) :)

2008-04-20 @ 16:23:30
URL: http://evvvelina.blogg.se
Postat av: Anonym

Hehe jag har aldrig druckit kaffe:(
Snygg blogg
Är kaffe gott?

2008-04-20 @ 17:34:16
URL: http://www.sessan11.devote.se
Postat av: malincatrin

Svar1: Mycket möjligt att jag är ;)
Svar2: Alla har vi våra skönhetsfläckar och ah, jag vet inte. Okej, lite smink kanske men det får inte synas att man har smink..

Till sist, tack för responsen på bilden!

2008-04-20 @ 19:09:12
URL: http://malincatrin.blogg.se
Postat av: kaffe macchiato

Kaffe macchiato är min favorit, riktigt gott!

Fin blogg förresten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0