Inte nu igen...

Varför ska det alltid drabba mig när jag har bråttom? En spårvagn är försenad och sen är hela resplanen körd. Vaknar väldigt nöjd och glad. Spinner ner till vagnen som ska gå om 2 min. De 2 minuterna går snabbt. Efter 8 minuter tänker man, vagnen verkar vara lite försenad. Men det är lugnt tänker man, tåget hinner jag ändå... NOT!!! Man sitter på vagnen och känner, om jag springer kommer jag väl hinna. Man är ju född som sprinter ju. Kommer fram till stationen svettig och där är tåget. Äntligen... Nej tåget kör vad är dett?. Klockan är inte slagen än, eller?

Tittar på klockan. Jag har fel igen, klockan är slagen. Kvar står man med sitt svettiga ego och fnyser åt allt. När svetten har lagt sig kommer lugnet. Man sätter sig dra upp laptopen och beställer en ny biljett. Sitter och spanar på folk som är allmänt stressande. Rätt kul faktiskt. Undra hur många som missar tåget varje dag? Det är nog många! Ja ibland har man good luck och ibland lite för ofta bad luck...

När det var dags för att gå till det andra tåget inträffar det som inte får hända! Jag tittar på klockan och får se en skrämmande sak när jag jämför min klocka central stationens klocka min klocka är 9 min försenad. Inte konstigt reseplan gått som den gått. Jag springer till tåget och hinner med det med marginal. Äntligen på väg... - Kolla klockan innan du är på väg, det är ett tips...





"Tänk positivt det kommer alltid nya tåg"


/// J & R


Kommentarer
Postat av: malincatrin

Gäller att ha turen på sin sida :P

2008-05-03 @ 14:39:42
URL: http://malincatrin.blogg.se
Postat av: Bettan

jag säger då det.. nu får du ta och skärpa dig... kostar ju dig massa pengar att hålla på så här varenda gång du ska åka någonstans!!
Hoppas du haft en trevlig helg i alla fall!
Kram

2008-05-04 @ 17:02:14
URL: http://betskii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0