Positivt tänkande!

Nu har vi två slagit våra kloka huvuden tillsammans igen!!! Denna gången handlar det om positivt tänkande.. Hur ska man göra för att bli på bättre humör när livet är så piss som bara livet kan bli.. När du städar efter en grisig fest, när du ligger hemma bakfull och har sjukt ångest, när du trampar i en riktigt färsk och varm hundskit mm.. Ja ni förstå vad jag menar..

Hur ska man då göra?? Jo Varje gång du blir förbannad eller gör en dum grej så försök hitta minst 2st positiva saker med denna händelsen!

Ex 1:
När du ska upp och städa efter en riktig grisig skiva!
Positivt:
1. Gud va många kompisar jag har som kom hit och ville dela kvällen med mig!
2. Både jag och alla på festen lär ha haft en trevlig kväll!
Ex 2:
När du ligger hemma bakfull och har sjukt ångest....
Positivt:
Jag vaknade iaf upp hemma i min varma goda säng och inte ute i Maxi´s kundvagns hus,,
Idag har jag iaf en hyffsad vettig anledning att inte ut och springa!
Ex 3:
När du trampar i en riktigt färsk och varm hundskit..
Positivt:
Tur att jag inte hade mina finaste skor och var på väg till en bal!
Skönt att det finns gräs och grenar så jag kan torka bort det lite snabbt och enkelt


Ja ni förstår vad vi menar.. Sen har vi testat detta och kommit fram till att det verkligen funkar! Så testa det, det kommer att göra er till gladare personer..!





/// J & R

Kommentarer
Postat av: Erika

YES, ååh va d´är nice att läsa detta på en lördagförmiddag. Just vad jag behövde! Nu är jag back på bloggen också, efter en lång breeeak. Hoppas I see you around, om inte inreal iaf här på er blogg. Kram

2008-09-27 @ 11:37:41
URL: http://erikatche.blogg.se/
Postat av: Erika

Meen men men, har ni tappat stinget? Saknar lite kryddiga inslag till mannens vardag :)

2008-10-04 @ 09:34:13
URL: http://erikatche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0